Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

20 gondolat Párizsról 1 hét után

Amit láttam, hallottam, ízleltem Párizsban 7 nap alatt

2016. március 21. - Café Flore

Egy hete vagyok Párizsban, 15 kávézót, éttermet próbáltam ki, ettem libamájat, Tarte Tatin-t, kóstoltam Ladurée macaront és rengeteg kenyér, baguette, vaj, lekvár párosítást. Picit elfáradtam, de továbbra is nagyon élvezem. Összefoglaltam nektek néhány szörnyen általánosító gondolatban az első hét tapasztalatait. 

A franciák kedvesek, barátságosak, közvetlenek és jó fejek! Az Eiffel-torony sokkal nagyobb, mint gondolnád! És elképesztő és csodálatos és lenyűgöző és nem lehet vele betelni! Magnifique! Sokkal hidegebb van, mint hittem. Sokkal! De a franciák nem fáznak, üldögélnek, beszélgetnek, dohányoznak a kávézó teraszokon. Mindenki elszántan dohányzik. Ide nem ért még el az egészség hullám.

img_3744.JPG

A franciák jól és szívesen társalognak angolul (Legalábbis a kávézókban, éttermekben, pékségben és cukrászdában dolgozók, illetve a parkban padon üldögélő öltönyös irodista figurák.) A metró mozgólépcsőn a franciák nem állnak meg, mindenki szépen masíroz felfelé. 33 euró a büntetés, ha véletlenül nem megfelelő (pl. gyerekjegyet) lyukasztasz a metrón. A metró megállók sokkal logikusabban vannak kiírva, mint otthon. Egy hét alatt egyszer sem szálltam fel rossz irányba, pedig ez velem gyakran megesik.

img_4067.JPG

Nem minden francia nő jár Dior-ban és Chanel-ben (NAHÁT!), de azért lehet marha jó streetfashion outfit-eket látni. A tipikus francia csajos szett: slimfit nadrág bokánál feltűrve (mondom, nem fáznak), sneakers, oversized ing, pulcsi, kardigán, télikabát, valami szőrme (imádják a bundákat), vintage napszemüveg. Minden gond nélkül tudsz este 7-kor friss baguette-tet venni. És a franciák tényleg baguette-tel a hónuk alatt rohangálnak. De úgy néznek rád, mint egy UFO-ra, ha piros barett sapkában, fehér-kék csíkos pólóban, baguette-tel a kezedben grasszálsz az utcán és közben marhára franciának érzed magad.

fullsizerender-18.jpg

Az újhullámos francia kávézókban nagyszerű érzékkel vegyítik a modern és az antik, retro elemeket a berendezésben és imádják a márványt és a régi tükröket. 7 nap -  15 kávézó és/vagy étterem kisebb gyomor bántalmakkal és némi babaháj többlettel teljesíthető kihívás. Nem tudom megunni a jó kenyér, vaj, lekvár kóstolást. 

dsc00456_kicsi.png

Az edzőteremben magadnak kell lakatot vinni, hogy bezárhasd az öltöző szekrényed és a recepciós szerint lakatot venni anywhere és everywhere lehet…És az árak nagyvonalakban, mert többen kérdeztétek: egy metró jegy: 1,8 euró, kávé: 3-5 euró, reggeli: 10 euró, egy baguette: 1 euró, libamáj: 14 euró, 3 fogásos menüvacsora menő étteremben: 39 euró, 5 db mini Eiffel utcai árusoktól: 1 euró, csiszolt üveg Eiffel szobrocska: 50 euró, 6 db Ladurée macaron: 17 euró

dsc00374_kicsi.jpg

Hamarosan jelentkezem az ígért klasszik francia bisztró poszttal!

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr58508844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása