Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

Ha unod a sok turistát Párizsban

Ten Belles

2016. április 17. - Café Flore

A Ten Belles az egyik legeredetibb hely a Gare de L’est környékén. A laktató saláták, napi levesek és az eszméletlenül finom fahéjas sütemény mellett a helyi franciák társasága a hely erőssége. Kevés turista, sok eredeti élmény!

A Ten Belles a HolyBelly kávézóhoz hasonlóan Párizs 10. kerületében található, így egymás után néztem meg a két helyet. A Holy-ban nem ettem csak egy vajas, lekváros Tartine-t, így még jócskán éhes maradtam. Vasárnap a Ten Belles is elég zsúfolt, de közel sem volt olyan drámai a helyzet, mint a HolyBelly-ben, ahol sorba kellett állni. Amikor megérkeztem épp volt egy szabad asztal, és később is szabadultak fel helyek, aki bejött, mindenki egyből le tudott ülni. Nem volt semmi sorban állás!

dsc00478_kicsinyitett.png

A Ten Belles-ben kevesebb turista szokott megfordulni, a barista hölgy kevésbé magabiztosan beszélt angolul, és a vendégek is nagyon franciásnak tűntek. Például az én asztalom mellett két fiatal francia csaj tartott kávézós traccspartit. A barista hölgy kedves és segítőkész. Latte-t kértem és egy salátát, majd ráböktem egy fahéjas süteményre, ami tipikusan a ronda és finom kategóriába tartozott. Elég furcsán festett a szabálytalan elterülő csiga formájával, de az íze isteni! Fahéjas, rengeteg dióval. Hmmm....

dsc00471_kicsinyitett.png

A salátám az eddig kóstolt ételekhez képest kicsit szokatlan volt, de finom. Amennyire ki tudtam találni az összetevőit, bulgur, brokkoli, paprika, hagyma, fűszerek és a tetején feta sajt, egy pont megfelelő adag, kívül ropogós, belül puha barna kenyérrel. Szóval klassz volt, nem gourmet fogás, de 5 euróért a párizsi viszonyok között abszolút megérte és jól is laktam vele. A saláta és süti elfogyasztása közben zavartalanul dolgozhattam a laptopommal. Ideális hely akkor is, ha egyedül vagy.

dsc00474_kicsinyitett.png

Fizetéskor megkérdeztem, hogy mit lehet az isteni fahéjas sütiről tudni. Azt mondták, hogy egyszerűen Cinnamon rolls a neve és meglepő módon svéd sütemény, nem francia. Fel fogom kutatni a receptet!  

dsc00477_kicsinyitett.png

Az árak mellett az otthonos hangulat miatt is érdemes kipróbálni a Ten Belles-t! Ezt a helyet nem annyira a turisták, mint inkább a környékbeli franciák látogatják és ugye a turistáknak megvan az a fura szokása, hogy szeretnek olyan helyeket találni, ahol nincsenek turisták. A kávézóban egészen komoly kis konyhát visznek, amibe be is lehet kukkantani a galéria felé vezető lépcső mellett. Amikor ott voltam ketten is sürögtek a konyhában. A Ten Belles nagyon jó inspirációt adott nekem a Café Flore-hoz, én is egy ilyen barátságos, otthonos helyet szeretnék, ahol egyszerű, de laktató, finom ételeket lehet enni.

dsc00482_kicsinyitett.png

Tehát, ha a Gare de L’est környékén keresel egy nem annyira turistás hangulatú helyet, ahol 10-15 euróból jól tudsz lakni és jó kávét inni, a Ten Belles abszolút jó választás! Néha megéri a klasszikus turista útvonalat elhagyni és kipróbálni valami távolabbi, de eredeti helyet!

Ten Belles

10 rue de la Grange aux Belles

Legközelebbi metró megálló: Jacques Bonsergent (5-ös vonal)

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr58635480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása