Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

#florekarácsony

2016. november 20. - Café Flore

Végre eljött kis Florci első karácsonya! Nagyon vártam már ezt az időszakot, mert úgy érzem, hogy kicsit a nyitás körüli hangulatot hozhatja el újra. Ugyanúgy készültünk a háttérben, ételeket teszteltünk, kóstoltunk Szandival, dekorációt terveztünk és kiviteleztünk Judittal és ugyanolyan ámuldozva érkeztek az első vendégek megnézni a karácsonyi dekorációt és kollekciót, mint a nyitáskor. Egy hete van nálunk karácsonyi időszámítás, de máris imádom! Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk és kezd egyre inkább meghitt, téli hangulat lenni nálunk. 

Az első karácsonyunkat menta-arany színben álmodtam meg, témának pedig az Eiffel-tornyot választottuk. (Ha jól emlékszem ez utóbbi Szandi ötlete volt, amire azonnal le is csaptam.) Az arculat tervezésekor is többször felmerült a torony mint szimbólum, mert én teljesen odavagyok érte, de nagyon féltem, hogy az egész túl direktnek fog hatni, ezért végül nem került bele az alap grafikai anyagokba. Viszont most végre kiélhettem magam! Karácsonyra három dologgal készültünk: karácsonyi finomságok, egyedi csomagolás és karácsonyi dekoráció. Elképzeltem egy téli Flore-t, ahol a kellemes forralt bor és mézeskalács illatot már a kávézó előtt az utcán is érezni lehet, halk karácsonyi jazz szól, be lehet kuckózni és közben roskadoznak a polcok a finomabbnál finomabb és szebbnél szebb karácsonyi ajándéknak való apróságoktól. Szeretném, ha idén hozzánk jönnétek karácsonyi ajándékokért és egy kis (párizsi) karácsonyi hangulatért is!

A karácsonyi grafikánkat kedves barátnőm, Góra Edina készítette. Edina grafikusként dolgozott, de már a Lélekkapu vállalkozása és a Csikung köti le az idejét, de szerencsére engem elvállalt:) Ami a csomagolást illeti három fő vonalon mozogtunk: matricák, ajándékdoboz és papírtáska. Edina három fajta matricát tervezett nekem. Két kör matricát és egy négyzeteset. Az indulás óta négyzetes matricánk volt, amivel nem voltam kibékülve, alig látszott a felirat és nem volt Flore-os, ezért most mindenképpen kör matricát szerettem volna. Az alap menta színünk maradt, amire Edinától egy absztrahált arany Eiffel tornyot kértem. Edina ezt még egy fehér kontúrral vette körbe és hogy harmonizáljon az arculattal a tulipánokból fehér hóesést varázsolt nekem. Imádom! 

45mm_kormatrica_latszati-page-001.jpg

Ebből a matricából két méret van, kicsi az üveges termékekre és nagy a kekszekre. A kör matrica mellett külön matricánk van a sós karamellre, egyrészt mert erre a hatszögletű üvegre nem passzolna a körmatrica, másrészt mert a sós karamell kitüntetett figyelmet kap a karácsonyi ajándéknak szánt finomságok között. A matrica mellett a csomagolásunk legcukibb eleme a menta-arany Eiffel tornyos doboz. Ha megtöltitek a dobozt három-négy termékkel, akkor ilyen szép csomagolást kaptok hozzá:

img_9450.JPG

A csomagolás tervezés mellett a dekoráció megtervezésével foglalkoztam. Ebben természetesen Judit volt a segítségemre. A nyitás előtti DIY-hoz hasonlóan most is szépen megterveztünk mindent előre, összeírtuk a feladatokat és a szükséges eszközöket és törekedtünk a szép, de költséghatékony megoldásokra. A hely szűke ellenére is ragaszkodtam hozzá, hogy legyen karácsonyfánk, mert bízom benne, hogy néhány törzsvendégünknek már kicsit a második otthona vagyunk, és otthon lennie kell karácsonyfának! Judit a tűlevelek hullása miatt rábeszélt a műfenyőre és bár imádom a Design Karácsony hófehér és havas, elképesztően dús fenyőit, nekem most kifejezetten egy kisebb és ritkább fenyő kellett a hely méretei miatt. A műfenyőt Judit egy plusz girlanddal és arany festék spray-vel dobta fel. Bár megbeszéltük, hogy arany díszek lesznek, mert így is van elég menta szín a kávézóban, azért én csak vettem 2 doboz menta karácsonyfadíszt is. Ezek arany gömbök társaságában mind a karácsonyfára kerültek. A benti hangulatról a karácsonyfa mellett a Judittól kölcsön kapott szörnyen cuki arany csizmácska, harang, szivecske és toboz díszek gondoskodnak. Ezeket vékony menta színű selyem szalagra kötöztük, majd nagy küzdelmek árán az íves álmennyezetre erősítettük az ablak előtt.

img_9345.JPG

A dekóra szánt röpke másfél nap alatt két koszorút is készítettünk szalma alapból és fenyőgirlandból, arany díszekkel és a Párizsból hozott arany Eiffel kulcstartókból. Hobbi boltban vásároltam néhány hungarocell őzikét (megacuki!). Ezeket arany csillámporral és menta festékkel Flore-osítottuk. Közben a teraszon is dolgoztunk. A ponyvatartó menta színű fém oszlopokat kétfajta fenyőgirlanndal vontuk be (költséghatékonyság kimaxolva, apa egy zsáknyi girlandot szerzett nekem piacról 2000 Ft-ért, imádom az ilyen zsákmányokat!), majd arany szalaggal és masnikkal díszítettük a girlandokat. A Cosmopolitan Blogger Day-en láttam, hogy egy óriási unikornis fejjel fényképezkedtek a bloggerek. Ez megihletett, úgyhogy megkérdeztem Juditot, hogy nem tudnánk-e ehhez hasonlót csinálni, csak Eiffel toronnyal. Judit faragott is nekem két nagy tornyot és egy tulipot habkartonból. A két tornyot lefújtuk aranyra, az egyikkel lehet fényképezkedni, a másikból adventi naptárat csináltunk. A karácsonyi dekoráció fontos eleme volt, hogy a kávégépet áttegyük a komódból átalakított pultról a hátsó falhoz, hiszen csak így tudjuk szépen megmutatni a termékeket. Ez végül az utolsó pillanatban sikerült is, úgyhogy most a gyönyörű Elektra kávégépet a másik oldaláról is megcsodálhatjátok! 

img_9273.JPG

Judit mellett Szekeres Réka, hihetetlenül ügyes krétarajzoló lány is segített a karácsonyi hangulat megteremtésében. Réka a bejárat melletti ablakra a matricánkhoz hasonló körbe zárt Eiffel tornyot rajzolt a hóesésként hulló tulipánokkal. Annyira szép ez az Eiffel torony, nem is akarom letörölni karácsony után sem! A középső ablakra egyfajta keretként játékosan dülöngélő mini Eiffel tornyokat kértem Rékától, míg a hátsó ablakfelületre a karácsonyi italok (forralt bor, forró csoki, tea és a karácsonyi ajándékok) feliratai kerültek. Réka a benti felírótáblákat is rendbe rakta, ugyanis a téli étlapunk már nem papíralapon van, hanem letörölhető táblán a falon. Ezeket a táblákat már én festettem le Judit spéci módszerével és a párom szögelte fel, de kicsit elszámoltuk magunkat a méricskélésnél, úgyhogy Judit helyre pofozta a tábla elrendezést (is:) A táblák tetejére masnik és szörnyen cuki vintage hangulatú régi fa karácsonyfadíszek is kerültek. Így már Flore-os! 

img_9466.JPG

A karácsonyi dekoráció és termékek alig egy hete kerültek ki, de én máris úgy érzem, hogy karácsonyi hangulat költözött a kávézóba. Sorra térnek vissza a nyári kedves törzsvendégeink és számomra meglepően sok olyan vendég érkezik hozzánk az utóbbi napokban, aki követte itt a blogon, vagy a Facbeook oldalon az átalakítást és most jött el személyesen is megnézni a helyet. Tényleg olyan ez a karácsony nekem, mint egy mini nyitás! És a karácsonyi hangulatot tovább fokozza, hogy tudom, hogy milyen sokat segített a párom, a családom, Judit és a munkatársaim abban, hogy minden szépen elkészüljön időre, úgy ahogy megálmodtam! Mi ez, ha nem igazi karácsonyi hangulat?

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr3011976894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása