Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

Milyen lesz a Café Flore?

Tervek és koncepció

2016. április 23. - Café Flore

Szinte minden nap érkezik egy kedves, támogató komment, amiben azt írjátok, hogy ti is imádjátok Párizst és nagyon várjátok, hogy mikor nyit már a kávézó. Nagyon jól esnek ezek a bíztató szavak! Ugyanakkor az öröm mellett néha egy kis aggodalom lesz úrrá rajtam, hiszen félek, hogy esetleg nem fogok tudni megfelelni az elvárásaitoknak. Ezért, hogy egy kicsit megnyugtassam magam és valamennyire beavassalak titeket a részletekbe, megosztom veletek a koncepcióm egy részét. Szeretném, ha tudnátok, hogy mit tervezek és, hogy milyennek álmodtam meg a Flore-t. Remélem tetszeni fog!

A koncepció alfája és omegája Párizs. Rajongok Párizsért, a francia ízekért és a franciák lazaságáért. Abban biztos voltam, hogy ahhoz, hogy a koncepcióm elnyerhesse végső formáját pár napnál hosszabb időt kell töltenem Párizsban, ezért két hétig naponta három kávézót teszteltem Párizsban. A tesztelt helyek közt voltak nagy, hagyományos kávéházak és kis, újhullámos helyek is.

img_1962.JPG

Azt tudni kell rólam, hogy nem vagyok egy ősvendéglátós, aki már 20 éve a pályán van (az életkoromat tekintve is nehéz lenne). Szociológia, andragógia és pr kommunikációs végzettségem van és marketinggel foglalkozom, ezért lehet, hogy egy picit más oldalról közelítem meg a kávézó tervezést, de már folyamatban van a vendéglátós képzésem is, szép lassan összeérnek majd a dolgok.  

A kávézóhoz először a hely volt adott (Hattyú utca 2.). A picike, üveges sarokhelyiség a nagy terasszal teljesen beindította a fantáziámat. Szerintem már a kialakításában, az adottságaiban is van valami franciás. (A franciák ugye a legkisebb helyiségtől sem jönnek zavarba és imádnak a teraszon kávézgatni, gyakorlatilag az időjárástól függetlenül...) A név választás már nem volt ilyen egyszerű, sok kreatív ötlet felmerült, de végül a legegyszerűbb megoldást választottam. A Café Flore utal a nevemre és a legendás párizsi Café de Flore kávézóra is. Egyszerű, kiejthető, megjegyezhető és remélem, hogy később már csak azt fogjátok mondani, hogy megyünk Flore-hoz.

img_2188.JPG

Olyan helyet képzeltem el, ahova jó beugrani a reggeli kávéra és este barátokkal visszajönni egy pohár finom borra, harapnivalóra. Bár franciás hangulatot és ízeket szeretnék, azt már az elején leszögeztem (magamban), hogy igazán eredetei, autentikus francia kávézó nem tudok lenni, hiszen ezt a miliőt csak másolni lehet. Aututentikus francia kávézót, olyat, mint amilyen Párizsban van csak franciák és csak Párizsban tudnak csinálni. Nem szerettem volna abba a hibába esni, hogy valami nagyon eredeti párizsi stílust célzunk meg és végül teljesen hiteltelen lesz, hiszen nem vagyok francia és Budapest nem Párizs. Úgy szeretnék franciás hangulatot teremteni, hogy közben hiteles maradok és olyat adok, ami én vagyok, ami egyszerre franciás és pesti is, hiszen én "csak" egy pesti lány vagyok, aki imádja Párizst. 

dsc00592_kicsinyitett.png

A reggeli és esti nyitva tartás valószínűleg nagy falat lesz, de nagyon hiszek a reggelekben és az elviteles kávékban, süteményekben, ezért választottam a Matin et Soir, vagyis “Reggel és Este” szlogent. Nagyon szeretném, ha idővel a környéken élők megismernék és megszeretnék a helyet és együtt indíthatnánk a reggeleket egy pici otthonos francia kávézó hangulattal. Azt pedig, azt hiszem nem kell magyaráznom, hogy a nyár esti teraszon borozgatás miért illik nagyon a koncepcióba :) A reggel és este mellett a pasik és csajok közti lavírozás is egy sarkalatos pont lesz. Nekem van egy kis hajlamom a csajos cukiságokra, de kifejezetten szeretném, ha a Flore-ban a pasik is jól éreznék magukat. A most divatos minimalista, maszkulin design-ra azonban ne számítsatok! Egy olyan helyet képzeltem el, ami annyira és úgy csajos, otthonos, ami még egy férfinak is kellemes lehet a reggeli kávéhoz, vagy egy esti borozgatásra.

 img_2167.JPG

Az étel és ital kínálat terén az egyszerű, de nagyszerű vonalat szeretném megtalálni. Nagyon egyszerű, de mégis ízletes francia fogásokat tervezek. Az alap a finom baguette, croissant, vaj és lekvár együttes lesz. Én megőrülök a finom vaj és jó kenyér párosításért. Ha étteremben eszünk, már az előétel előtt felszolgált vaj-kenyér fogásnál leragadok. Szeretném ezt a párosítást külön, egyedülálló fogásként is látni a Flore-ban. A párizsi tanulmányutam alatt rengeteg baguette-vaj-lekvár kombinációt próbáltam ki. Azokkal az ízekkel az emlékezetemben keresem most a megfelelő hozzávalókat.  

img_2134.JPG

Biztosan lesz francia omlette, croque monsieur, kaviáros baguette (akár pezsgővel), csípős francia kolbászos tartine a pasiknak, sajtválogatások, libamáj és franciás saláták (salade composée). A  sütik közül az almás, körtés, sós-karamellás verziókat fogom előnyben részesíteni. Az almás tarte tatin-t  (fordított alma torta) számtalan módon el lehet készíteni és a nagy párolt almák isteniek tudnak lenni! Lesznek állandó tételek és napról-napra, hétről-hétre változó újdonságok is, de erről majd a menüs posztban írok bővebben! Az italok reggel a kávéra fognak fókuszálni, de tervezek hűsítő levendula szörpöt, frissen facsart narancslevet és francia teát is. Az estékre pedig francia és magyar borokkal, pezsgővel, cidre-rel, néhány klasszikus francia tömény itallal fogok készülni. A sörökkel egyelőre bajban vagyok. Úgy érzem, hogy kilóg a koncepcióból, de lehet, hogy kézműves sörökkel áthidalható ez a probléma.

img_2438-2.JPG


Tehát, összességében egy otthonos, kedves helyet szeretnék, ahol lehet jókat enni, inni, beszélgetni, mintha csak egy francia barátodnál lennél vendégségben. Remélem sikerülni fog!

Képek: Videoomédia

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr828655452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása