Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

Így születik egy új bolt! Kulisszatitkok a Flore-ból!

2018. augusztus 17. - Café Flore

Ha követitek az oldalt, akkor már biztosan láttátok, hogy a Flore hamarosan új egységgel bővül, ennek a kulisszatitkairól szeretnék most mesélni nektek egy kicsit! 

A kávézót 2 éve nyitottam és azóta rengeteg interjút adtam, sok-sok cikk jelent meg rólunk és ezek nagy részében visszatérő kérdés volt, hogy mik a terveim a jövőben a kávézóval. Az első időkben még nem igazán tudtam ezzel a kérdéssel mit kezdeni, túl korainak éreztem, de azért a lelkem legmélyén én is tudtam, hogy lesz itt még valami. Gondolkodtunk cukrász tanfolyamokon (ez még most is határozott terv), nézegettünk másik, nagyobb pesti üzlethelyiségeket, szó volt a franciás témájú blog továbbfejlesztéséről, de valahogy egyikből sem lett semmi. Közben a kávézóban váltogatták egymást az évszakok, nyáron pörgött a terasz, télen bekuckóztunk a kis vendégtérbe. Szandi (Manger Alexandra), a cukrászom tanácsára pedig már az első karácsonykor elindult valami, amiből mostanra megszületett az új üzlet gondolata. 

Szandi azt mondta nekem, hogy a karácsony egy nagyon jó időszak üzleti szempontból és a meghitt hangulat miatt is, ezért készüljünk erre is ugyanannyira, mint a nyári időszakra. Úgy gondoltuk, hogy ilyenkor az emberek kevésbé magukra (a hasukra) szeretnek költeni, szívesebben vesznek inkább ajándékot. Egy cukrásszal a tarsolyomban pedig milyen más ajándékot készíthetnénk, mint finom édességeket, kedves csomagolásban? Ebből a gondolatból kiindulva született az első Eiffel-tornyos "Karácsony Párizsban" ajándék kollekciónk. A kávézó franciás hangulatú, ezért adta magát az ötlet, hogy Párizs és az Eiffel-torony legyen az ajándékok témája. Én is imádok mindent, ami Eiffel-tornyos és úgy gondoltam, hogy a hozzám hasonlóak örülnének egy ilyen ajándéknak. 

_dsc0765.jpg

A dobozokat grafikus barátnőm, Góra Edina segítségével én terveztem, a kávézó színeihez igazodva menta-fehér-arany színekkel és egy sematizált Eiffel-torony mintával dolgoztunk. A dobozba kerülő termékek franciás és karácsonyi ízvilágúak voltak. Készítettünk sós karmellt két verzióban (pattogatott kukoricával a tetején és anélkül karácsonyi fűszerezéssel), kis üveges narancslekvárt, mézeskalácsot egyedi formákkal, cukros diót és habcsókot. A dobozokon kívül vállalkoztunk egy merész kísérletre is, átlátszó gömbbe zárt ehető mini Párizst alkottunk ehető földdel, fűvel és csoki Eiffel-toronnyal. Az ehető csoki toronyhoz a formát édesanyám készítette önthető szilikonból, a gömböket pedig Szandi állította össze. Minden termék a kávézóban készült, abszolút kézműves formában, tartósítószermentesen. Itt tudod megnézni a teljes első kollekciót. A dobozok nagy sikernek örvendtek, többre is lett volna igény, mint amennyit el tudtunk készíteni. 

_dsc0748.JPG

A dobozolás pihent egy évig, amikor újra eljött a nyár vége és ezzel a karácsonyi készülődés (igen, karácsonyra készülni minimum augusztusban el kell kezdeni!). Az az igazság, hogy a kávézónál év közben, de különösen a karácsonyi témáknál eddig mindig a saját ízlésemre támaszkodtam. Olyan témát választottam, amiért én nagyon tudok rajongani és amit éppen ezért hitelesen és szenvedélyesen tudok képviselni, bízva abban, hogy ami nekem szerelem, az hasonló rajongást tud másból is kiváltani. Így történt ez tavaly is, amikor a Diótörőt választottam a karácsonyi kollekció témájának. Bár nálunk a családban nem volt hagyomány a karácsonyi időszakban a Diótörő megtekintése az Operában, de magáért a Diótörő babáért mindig is rajongtam. Annyira karácsonyi, annyira kedves! 

doboz_fekvo-3640_kicsi.jpg

A Diótörő kollekcióhoz már nem csak grafikusi, hanem látványtervezői segítségem is volt. Tóth Barbara, látványtervezőt a kávézón keresztül ismertem meg, összehozott minket a francia desszertek és életérzés iránti rajongásunk, később pedig Barbi a kávézó első születésnapi dekorációjában is segített nekem. Az első kollekció sikere után már mertünk nagyot álmodni, nagyobb mennyiséggel számoltunk a dobozoknál és a dekorációban sem fukarkodtunk. Mivel Barbi jelmeztervező (is) nem csak dobozokat, hanem jelmezt és teljes Diótörő dekorációt készítettünk. 

aruk_egyenkent-3550_kicsi.jpg

Barbi készített egy Mária hercegnő balett jelmeztervet, amit aztán meg is varrt mintegy 100 munkaóra és 40 méter tüll felhasználásával. Erről is írtam külön blogposztot, amit itt olvashatok. A Mária hercegnő rajz mellett Diótörő baba és Egérkirály figurákhoz készítettünk kézi rajzokat, de végül a dobozra csak a Diótörő került. A dobozt úgy álmodtam meg, hogy a Diótörő figura nagyon hangsúlyos legyen rajta, ezért Barbi kézi rajzos figurája menta színű hátteret és arany díszítéseket, valamint a figura arányaival megegyező dobozt kapott. 

aruk_egyenkent_-3555_kicsi.jpg

A Diótörő kollekció sikere minden várakozásunkat felülmúlta, alig győztük a több ezres mézeskalács, habcsók darabszámokat előállítani. Ebben az időszakban, a karácsonyi készülődés közben látta meg a kedvesem a Hattyú utcában, a kávézótól egy lépésre a kiadó üzlethelyiséget, amit az ő unszolására és a segítségével megpályáztam. Az az igazság, hogy én nehezen vágok bele új dolgokba, félek az újdonságoktól, ezért kell valaki, aki rávesz az indulásra, de utána teljes gőzzel vetem magam bele a munkába! A pályázat leadásakor, tavaly novemberben még nem körvonalazódott pontosan, hogy mi lesz az új hely profilja, de azt már tudtam, hogy a meglévő vendéglátóhelyem mellé nem szeretnék még egy hasonló profilú helyet. Később, december környékén mikor a Diótörő kollekció már teljes gázzal dübörgött, már nagyon beleéltem magam, hogy lesz egy franciás hangulatú ajándékboltom, ahol "egész évben karácsony van". Januárban kiderült, hogy megnyertük a pályázatot és elkezdődhetett a tervezés, amiről hamarosan részletes blogposztban fogok beszámolni nektek!

De addig is, ha még nem láttátok, nézzétek meg a bolt beharangozó videóját is!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr3214177907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása