Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

Bolhapiac Párizsban

Az egyik leghangulatosabb program

2016. április 09. - Café Flore

A Vanves bolhapiac a két hetes párizsi utam megkoronázása volt. Az indulás előtti utolsó napon találtam erre a fantasztikus helyre, ahol egyszerre lehet igazi kincseket találni és közben ráérősen beszélgetni a helyiekkel.

Aki látta az Éjfélkor Párizsbant, egy percet sem csodálkozik azon, hogy miért szerettem volna a párizsi utam alatt eljutni egy hangulatos bolhapiacra. Nálunk a családban az antik és retró tárgyak iránti vonzalom nem újkeletű dolog. Édesapám kamaszkora óta szenvedélyes régiséggyűjtő, anyukám pedig váltakozó lelkesedéssel támogatja a családi ház lakásmúzeummá, vagy néha egyenesen raktárrá alakítását. Az antik tárgyak iránti vonzalom engem is megfertőzött, édesapám lelkes gyűjtő szenvedélyének köszönhetően több száz régi parfümös üvegből és vintage táskából álló gyűjtemény vár a régi lányszobámban.

img_4572.JPG

A párizsi tanulmányutam alatt a Montmartre-on laktam, egészen közel a Saint-Ouen-i piachoz, ami az egyik legnagyobb bolhapiac Párizsban. A praktikus lokáció ellenére mégis kihagytam ezt az élményt, mert a lakás felé vezető úton elhaladtunk mellette  el a transzfer autóval és úgy láttam, hogy a környék nem túl jó, így inkább letettem a látogatásról. Az utolsó napokban mégis elkezdte fúrni az oldalamat a kíváncsiság, hogy milyen lehet egy igazi párizsi bolhapiac, úgyhogy újabb Google keresési akcióba fogtam és találtam is egy szimpatikus kis ajánlót.

img_4829.JPG

A Puces de Vanves bolhapiac Párizs 14. kerületében található, a Marc Sangnier és a Georges Lafenestre sugárút találkozásánál. A legközelebbi metrómegálló a 13-as vonal Porte de Vanves megállója. Én a Montmartre-ról, egy átszállással közel egy órát metróztam odáig, de megérte! Már az első pillanatban éreztem, hogy ez pont egy olyan igazi franciás bolhapiac, mint amilyet kerestem! Maga a terület sokkal nagyobb, mint amekkorának első pillantásra látszik. Érdemes időben érkezni, mert bár hivatalosan délután 2-ig nyitva van, az árusok még jó idő esetén is korán, már 2 előtt elkezdenek pakolni. Persze, ha igazi régiség vadász vagy, akkor már reggel 7-kor ott toporogsz és segítesz az árusoknak kicsomagolni, hogy elsőként csaphass le a kincsekre.

img_4652.JPG

A bolhapiacon már az első standon találtam egy a párizsi (és akár az itthoni) árakhoz képest szemtelenül olcsó kávés készletet. Két nagyobb és három kisebb babarózsaszín kávés csészét és hozzá tartozó tányért vettem összesen 2 euróért. A készlet nagy erénye, hogy a most divatos pasztell színekben pompázik és az alján a Made in France felirat szerepel. Egy igazi francia csészécske! Mint utóbb kiderült ez volt az egyetlen földi halandó számára megfizethető portéka az egész piacon. De azért nem kell elkeseredni! Kis kotorászás után nagyon cuki szuveníreket lehet itt találni!

dsc01045_kicsinyitett.png

A rózsaszín csészékkel a kezemben és a jó vétel elégedett mosolyával az arcomon tovább billegtem a standok között. A következő asztalnál már a kereskedővel is szóba elegyedtem. Laurent nagyon barátságos volt, kedvesen és nem túl tolakodóan bókolt. Ezek a franciák! A bolhapiacon jellemzően bútorok, ezüstneműk, porcelán készletek, régi lemezek, könyvek, selyemkendők és ékszerek között lehet bogarászni. Ezeken kívül láttam nagyon csinos régi fém sütőformákat is, beleszerettem egy arany lábakon álló márvány asztalkába és próbáltak rábeszélni egy eredetinek mondott vintage Hermés sálra, amit 100 euróért nem mertem megkockáztatni.  

dsc01045_kicsinyitett.png

A piacon való sétálás, bóklászás közben próbáltam néhány olyan életképet készíteni, ami visszaadja a hely hangulatát. Így fényképeztem le Yannick-ot, aki épp a frissen vásárolt festményéhez keresett képkeretet. Kiszúrta, hogy fényképezem, így beszédbe elegyedtünk. Megkérdezte, hogy tetszik-e a festménye, amire sajnos azt kellett mondanom, hogy nem, de szerencsére kellő humorral fogadta a nemleges választ is. Yannick elárulta, hogy gyakran jár a Vanves piacra, szereti a régiséget és van egy furcsa hobbija. Teniszütőket gyűjt. Régit is, újat is. Jannick aznapi szerzeményei között volt egy közel 100 éves napilap is, amely címlapján Roland Garros első világháborús pilóta szerepelt. Én addig nem is tudtam, hogy a francia tenisztorna nevét a pilótáról kapta, aki rendszeres látogató volt a mai stadion korábbi helyén álló teniszpályán.

dsc01060_kicsinyitett.png

A Venves bolhapiac messze van a turisták által látogatott helyektől, sokat kell metrózni, de az élmány akkor is megéri, ha nem vásárolsz semmit! Az eladók kedvesek, itt könnyedén beszédbe lehet elegyedni a helyiekkel. Az árak elég széles palettán mozognak, az én 2 eurós kávés készletemtől egészen a csillagos égig.

 

Marché aux Puces de la Porte de Vanves

Avenue Marc Sangnier et Avenue Georges Lafenestre

Legközelebbi metró megálló: Porte de Vanves (13-as vonal)

Nyitva tartás: Szombaton és vasárnap 7-től 14-ig

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr188580060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása