Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

Diótörő karácsony_a tervezés

2017. november 10. - Café Flore

Tavaly volt a kávézó első karácsonya, amire nem csak dekorációval, hanem kézműves finomságokkal telepakolt egyedi ajándékdobozokkal is készültünk. Mivel tavaly nyitottunk, első évben olyan témát választottam karácsonyra, ami szorosan kapcsolódott a kávézó franciás jellegéhez. Remélem nem mondok újat azzal, hogy ez a téma nem más, mint az Eiffel-torony volt. Kedves barátnőm és zseniális grafikusom Góra Edina menta-arany és fehér Eiffel tornyos, franciás karácsonyi arculatot tervezett nekünk, Juditu segítségével pedig a karácsonyi menta-arany dekorációba is csempésztünk egy kis Eiffel-tornyos franciás hangulatot. Erről a projektről itt írtam. 

img_5611.JPG

Idén már kevésbé ragaszkodtam a franciás tematikához, inkább egy a szívemnek évek óta kedves karácsonyi mesét, a Diótörőt választottam. Ezt már augusztusan eldöntöttem, szeptemberben pedig hozzáláttunk a megvalósításhoz. Első lépésként elolvastam az eredeti Hoffmann féle történetet. Ezt ti is megtaláljátok teljes terjedelmében a linken. Később pedig pihenős vasárnapokon teljes balett előadások videóiban merültem el (Imádom a munkám!:) Az az igazság, hogy nekem kislány koromban a balett valahogy kimaradt az életemből (volt helyette lovaglás, tenisz, mazsorett, rajz), amit most a Diótörő tanulmányozása közben már nagyon fájlaltam, úgyhogy el is határoztam, hogy jövőre elkezdem a felnőtt balettet. (Mi mindenre nem jó egy karácsonyi projekt!)

Abban biztos voltam, hogy a grafikában és a dekorban a tavaly karácsonyi projekthez hasonlóan most is segítséget kell majd kérnem. Mióta Juditu a nemrég megjelent DEKOR.ÁLOM könyve miatt nem tudott nekem a dekorációban segíteni, Barbi volt ezen a téren a segítségem. Már az 1 éves születésnapi buli dekorációját is Barbival terveztük és valósítottuk meg:

szulinap_cafe_flore_-1941.jpg

Barbi tavaly a nyitáskor jelentkezett hozzám egy szörnyen cuki e-mail kíséretében, amiben elmesélte, hogy hamarosan végezni fog a Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakán, de mivel kevés esélyt lát rá, hogy a közeljövőben ezen a területen el tud helyezkedni és mert hozzám hasonlóan Párizs mániás, szeretne a Flore-ban dolgozni. Ugyan nem volt vendéglátós tapasztalata, de az egész lénye annyira franciás volt, annyira passzolt a kávézóba, hogy kis hezitálás után felvettem. Ezt a döntésemet nem is bántam meg, mert hamar kiderült, hogy Barbi az ételeket is művészi gonddal készíti. Barbi csak nyár végéig dolgozott nálam, mert mégis sikerült jelmeztervező munkát találnia, így elbúcsúztunk egymástól, viszont mióta a főnöki szerep nem köt, már baráti viszonyban tudunk Manolo cipők láttán együtt sóhajtozni, Párizsról ábrándozni és beöltözős bulikba járni: 

img_5617.JPG

Tehát hárman csajok kezdtünk el dolgozni a Diótörő projekten, én, Edina és Barbi. A karácsonyi kollekciónk és dekoráció megtervezésénél az alap történetet és a balettelőadást vettem alapul. Abban biztos voltam, hogy terveznünk kell egy Diótörő baba (amikor még nem herceg), egy Clara (vagy Marika) hercegnő és egy Egérkirály figurát. Eleinte hezitáltam, hogy a kislány Clara rajzra is szükségünk van-e,  de végül ezt elvetettük. A három figurát első körben Edina kezdte el megrajzolni és bár Edinával mindig nagyon jól tudunk együtt dolgozni, most valahogy nem éreztünk rá elsőre a megfelelő irányra. Mindekzözben pedig úgy gondoltam, hogy ez a téma megköveteli, hogy az egyedi grafika és dekoráció mellett saját jelmezem legyen a fotókon, így Barbival elkezdtünk a jelmezemen dolgozni. Barbi csodaszép jelmeztervét látva pedig Edinának az a zseniális gondolata támadt, hogy a 3 figuránkat először Barbinak kellene a jelmeztervhez hasonlóan kézi rajzzal megrajzolnia, majd ő ezt szkennelné be, maszkolná körbe és alakítaná grafikusan szerkeszthető formára. Ez az ötlet abszolút bevált! Clara hercegnő, a Diótörő és az Egérkirály pont olyan lett, mint amilyennek elképzeltem! A balerina ruhájában kicsit visszaköszönnek a kávézó színei, de a Diótörő és az Egérkirály rajznál megtartottuk a klasszikus színeket. Szerintem mindhárom figura gyönyörű lett! Az Egérkirály pedig még kivont karddal, dühösen is iszonyatosan cuki! 

20171104_181212.jpg

20171104_181319.jpg

20171104_181336.jpg

20171104_181347.jpg

A három figurával már megvoltak az alapok, amire építkezhettünk, de még korántsem ért véget a munka!  Ezután jöttek a grafikai feladatok, a jelmez varrás, díszítés, a stúdióbérlés, fotózás, a termékek tesztje, csomagolási terv és a dekoráció. A következő posztban pedig a jelmezem mutatom meg nektek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr7613173810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása