Minden, ami Párizs

Café Flore

Café Flore

LA PREMIÉRE PARTIE DE LA PREMIÉRE JOURNÉE

Az első parizsi napom első felvonása

2016. március 16. - Café Flore

Az eredeti tervek szerint egyedül utaztam volna Párizsba, de az indulás előtt két nappal vettünk jegyet a páromnak és a kisfiának is, elvégre szállásom van, és hát "Paris is always a good idea"...Így az első három napban együtt fedeztük fel Párizst. Már amennyire három nap elegendő Párizs felfedezésére... 

Rynair géppel utaztunk. Nem hallottam túl sok jót erről a társágról, de a Wizzair nem indít járatot Párizsba. A gép valóban kicsit fapadosabb volt a szokásosnál is. Szűk kis ülések, pici kézipoggyász tartók. Az én kézi bőröndöm fel sem fért a kabinba, de összességében egy ilyen rövid, 2 órás úton nem is hiányzott különösebben a kényelem. A gép a Beauvais reptérre érkezett, ami 84 km-re van Párizstól. Az utazás előtt azt olvastam, hogy innen csak transzfer busszal lehet a városba jutni. Kicsit aggódtam, hogy kavarogni fogok a reptéren és nem fogom megtalálni a buszt, de ahogy leszálltunk és felszedtük a csomagjainkat egyből a jegyautomatákba botlottunk. Elkerülni sem lehet őket. A jegyautomatákkal szemben egy kis pultban megláttuk a Supershuttle-t is. A pultban a Supershuttle munkatársa kedves volt és jól beszélt angolul. Fejenként körülbelül 10.000 Ft-ért egy óra alatt vittek be a városba. Én a Montmartre-on béreltem szállást, a belvárosba lehet, hogy pict több idő lett volna. (Supershuttle-t a visszafelé útra előre is tudsz magadnak rendelni telefonon, vagy online foglalásal.)
12837529_1571516896496287_1868535499_o.jpg

A lakást AirBnB-n foglaltam. Őszintén szólva fel sem merült bennem, hogy Párizsban máshol foglaljak szállást. Meg sem néztem a booking.com-ot. AirBnB-n napi 50 euróért picike, de egész hangulatos lakásokat lehet találni, de majd egy külön posztot fogok szentelni a szállás témának, ahol bemutatom az én lakásomat is. Már a szállás felé vezető úton 1 óra körül kaptam meg az AirBnb-s szállásadóm üzenetét, miszerint közbejött egy találkozója és a megbeszélt 3 óra helyett csak 4-kor tudunk találkozni. A franciák elég lazák, nem pánikolnak túl semmit. Én merev magyar viszont kicsit morcos voltam, hogy egy nagy és két kis bőrönddel kell várakoznom, de végülis nem volt vészes. A Supershuttle a lakás előtt rakott ki, a környéken próbáltunk egy szimpatikus helyet találni, ahol megebédelhetünk és megvárhatjuk a laza francia szállásadónkat. Körülbelül 2 perces sétával sikerült egy szimpatikus helyet találni. Ne egy menő francia éttermet képzeljetek el! A pincér egy kedves rocker nagypapa néhány fém karlánccal és viszonylag hiányos fogsorral. A hely a kelleténél kicsit dohányfüstösebb volt és az ételek sem egy elegáns étterem fogásai voltak, de nem lehetett okunk a panaszra! Én az utazás előtt olvasott ajánlók alapján az egyik Salade Composée-t kértem. Ezt mindenhol nagyon dicsérték, nem hiába. A salátám óriási volt mennyiségre és minőségre is. A saláta tetején egy nem kis libamáj pástétom csücsült, körben kacsamell, alatta valami olyan része a kacsának, amit, ha tudom, hogy mi az biztosan nem eszek meg, így viszont jóízűen megettem mindet. 

fullsizerender-16.jpg

Az ebéd után a megbeszélt 4 órára már a szállás bejáratánál várakoztunk. Szállásadóm, Julien persze nem volt ott és sem az sms-emre, sem a telefonhívásomra nem válaszolt. Körülbelül negyedóra és három telefonhívás múlva sikerült felvenni vele a kapcsolatot. Azt mondta, hogy üssem be a kaputelefonnál a kódot, amit kaptam. Mondtam neki, hogy nem tudom a kódot, így lejött értünk. Kiderült, hogy az AirBnB fiókomban az útvonal menüpont alatt a kapukódot is megkaptam és Julien fent várt minket. C'est la vie. Julien a várakozásért cserébe plusz törülközőt, tusfürdőt és egy kifejezetten jó bordeaux-i bort hozott. Nagyon elszégyellhette magát:) A lakás alapvetően olyan, mint a képeken. Színes és bohém, néhány átalakított antik bútorral:

fullsizerender-17.jpg

Elképesztő, hogy három nap alatt is mennyi minden történik. Még az első napomat sem tudtam teljes egészében leírni. Este még egy megfagyós, szeles, pezsgős Eiffel-torony túra is volt, de ez is külön posztot érdemel. Coming soon et á bientôt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cafeflore.blog.hu/api/trackback/id/tr198487792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása